Milyen legyen a honlapod?
Ma úgy mutathatjuk meg magunkat a legegyszerűbben a világnak, hogy csatlakozunk valamelyik közösségi oldalhoz, és ott agyba-főbe posztolunk. Ha azonban nemcsak online társadalmi életet akarunk élni, hanem van egy vállalkozásunk is, a közösségimédia-felületek nem lesznek elegendők. Kell egy honlap, ha tetszik, ha nem.
Statikus vagy dinamikus honlap legyen?
Ha eddig eljutottál, akkor már csak azt kell kitalálnod, milyet szeretnél. Nem, nem a dizájnon van először a hangsúly, hanem olyan „csúnya” dolgokon, minthogy statikus vagy dinamikus legyen-e az oldalad.
Ha belegondolsz a fenti kifejezések értelmébe, akkor sejthető, hogy a statikus weboldal valami állandó lehet, a dinamikus pedig aktív, változó. És pont erről is van szó. Szeretném egyszerűen elmagyarázni, miért fontos, hogy először ebben a kérdésben dönts.
Példa statikus weboldalra
Vegyünk példának egy virágboltot. A tulaj lépést tart a világgal, és tudja, hogy az emberek a neten tájékozódnak. Készít vagy készíttet magának egy honlapot. Semmi másra nincs szüksége, mint egy egyoldalas online tájékoztató felületre, ahol bemutatkozik, elmondja, hol található a virágbolt, milyen növénycsodákat kínál általában, van-e valami különlegessége az üzletnek, és persze kiírja a nyitvatartást, jó esetben pedig az árait is.
Ezek az infók nagy valószínűséggel hosszú ideig állandók maradnak, tehát nincs igénye arra, hogy folyamatosan valami új dolgot tegyen ki a honlapjára.
Tulajdonképpen egy landoló oldalról beszélünk, amely minden lényeges információt elárul az üzletről. Ez jelen esetben tehát egy statikus weboldal.
Példa a dinamikus weboldalra
Nézzünk meg egy másik szolgáltatást, például egy életmód-tanácsadói oldalt. Biztos lehetsz abban, hogy a felületen nem csak a fenti tartalmak, hanem mások is szerepelnek fognak. Ilyen például a tanácsadó blogja, amely folyamatosan frissülő tartalmakkal szórakoztatja a követőket. Nem beszélve arról, hogy esetleg webshop is tartozik az oldalhoz, amelyen keresztül mindenféle „csodaszert” értékesít.
Láthatod, hogy ezekkel a részekkel folyamatosan foglalkozni kell, mindig új és újabb cikkek, termékek kerülnek fel, tehát dinamikusan változó „közegről” beszélünk. Az ilyen jellegű honlapot ezért érdemes nem statikusnak, hanem dinamikusnak elkészíteni.
Mi a különbség a statikus és dinamikus weboldalak között?
Mielőtt azonban egyértelműen letennéd a voksodat valamelyik mellett, tisztában kell lenned néhány lényegi elemmel:
- a honlapkészítés sajátosságaival,
- a felület szerkeszthetőségével,
- a biztonságosságával,
- a keresőkhöz való viszonyulásával,
- a bekerülési költségével és
- az esetleges költöztetési nehézségeivel.
Az egyszerűség kedvéért ezeket egy összehasonlító táblázatban mutatom meg, mert így sokkal átláthatóbb.
Statikus honlap | Dinamikus honlap | |
Szerkeszthetőség | csak profi által, hiszen itt kódolással működnek a dolgok | te magad is tudsz szerkeszteni egy adminfelületen keresztül |
Biztonságosság | nehezen feltörhető | könnyen feltörhető |
Keresőkben elfoglalt hely | gyengébb, hiszen az oldal nem aktív | jó SEO-val igen jó pozíciót lehet elérni |
Honlapkészíttetés költsége | viszonylag olcsó | drága |
Sebesség | gyors betöltés | lassabb betöltés |
Költöztethetőség | egyszerű | nehézkesebb |
Segít az Ella Design
Amint látod, váltakoznak a pro- és kontraérvek. Mégis az az egy dolog számít csak,
- hogy neked miért van szükséged honlapra,
- hogy magad is akarod-e kezelni a felületedet, vagy
- csak profi bemutatkozóként, tájékoztatóként kívánod-e használni.
Ha többet szeretnél tudni a témában, és érdekelnek a pontos, részletekbe menő különbségek is, keress meg nyugodtan. Sőt, ha honlapot szeretnél, el is készítem neked.